akisswithafist

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Inte ska du dricka ditt hjärta itu.

Av Natalie - 27 april 2011 18:04

Bah. Sitter hemma hos mor i Östersund och bara är. Att bara vara, och inte känna några krav, kan göra gott för själen. Speciellt när saker som vissa dyker upp, och raserar ens tillvaro med hammarslag och klumpar i halsen, och tårar på lut. Tårar på lut, som aldrig skulle ta slut om de släpptes fria. Kul att jag och mina tårar har någonting gemensamt. 

Tårar är nog frihet i.. Konkret form.

Dock är jag inte redo för att springa rakt igenom en genomskinlig vägg av.. saker, för att kunna.. Gråta över saker som hänt.

Inte än.


Man ska inte gråta över allt, men inte heller aldrig.


Jag sitter och beundrar min käre Håkan Hellström, och kedjeröker på mammas veranda, och drömmer om sommaren och det jag hoppas ska hända då. Hopp och förtvivlan, fast det bara är drömmar. Tjärleksdrömmar. 

Någonting svart, segt och oborttagligt. Jag ska ändra en sak i den meningen.


Apropå tårar.

Idag var även dagen,  sen det hände för snart ett halvår sen, som jag kände ett sting av saknad, ånger och.. Sånt. Jag låter nog det ligga och gro ett tag till, så får det komma på riktigt någon gång senare. Orkar inte med halvdana sorgedagar mer. De tar för mycket energi från det som egentligen bör ta upp min tid, och som ska vara helhjärtat. Hellre en dag totalt fylld av tårar, hat,, ånger, saknad och sårade hjärtan, än en hel vecka med utspridd sorg som förpestar varje dag den väljer att komma på.

Ska det va', så ska det va', som man brukade säga en gång i tiden.


(Och där var det en damppaus med mini-Mars, som slutade med att en damsugare som användes som svärd gick igång, en mamma som kallade oss "heeeeeeelt schlut" och ett trasigt glas.)




Vi får hoppas på fint väder i helgen, för på fredagen ska jag och min homeboy Hellraiser dricka öl som den man JAG är, och älska att vi hatar världen ut på alla stadens avenyer. Det bestämde jag nu, och han har inget att säga till om, den lilla bögen.

Lördagens bakismorgon kommer tillbringas på en buss/ett tåg mot Sundsvall och imn älsklingsbror, där piratpicknick och spritfest väntar. 

Så jävla värt. Jag behöver mina fina vänner nu.

Puss på er, som förgyller min cpighet.



_______________________________________________


Dagens minimelankoli och kedjerökning resulterade i en liten text. Yes it did, and here it goes:


När man drömmer om natten på dagen,

och dagen på natten

och flicka med grå ögon

och tid som aldrig finns

och om stunder som aldrig kommer

och kärlek drömmarna ljuger om

och leenden som ljuger när alla ser på


Är det möjligt då?


Om en tid på tre år väljer att väntas på

om en klocka utan visare tickar

om det är möjligt för saltvatten att brinna

om stjärnor blir stenar när dagen kommer

om cigaretter och kvällssol över tak

fyra dagar innan maj, är nått

om Håkan säger att det är så


Är det längtan då?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Natalie - 19 maj 2011 20:44

                                                     What are words when you really don't mean them when you say them.                                         Fucking shit vad fort saker och ting kan ändras.Igår kl. 21.20 bestämde jag m...

Av Natalie - 17 maj 2011 21:10

                                                                  
                                                            
                                Put on your fake smile and be imaginary-happy, my friends.                 ...

Av Natalie - 8 maj 2011 00:41

Jag tror jag tappat min värdighet. Det är alltid jag som väntar. Jag som förlåter. Jag som hela tiden tänker på fina saker som skulle kunna göras, så att de kunde bli såna fina minnen som man berättar för sina barn. Jag som saknar. Jag som älskar s...

Av Natalie - 5 maj 2011 21:42

Fan. Jag hatar vissa minnen. Fan. Jag hatar ovisshet. Fan. Jag hatar ignorans. Fan. Jag hatar självuptagna människor. Fan. Jag hatar att jag alltid fuckar upp saker. Fan. Jag hatar kukar. Suck. Jag ogillar att jag inte har ett sommarjobb....

Av Natalie - 28 april 2011 13:30

Kul att min dator säger att vissa ord som ska vara sammansatta är.. fel. Sär skrivning liksom, det är så fint.Bahahahahahahaha, ja. Hej. Idag vet jag ingenting mer än jag gjorde igår, förutom att jag kan skriva på datorn utan att kolla på tangenterna...

Ovido - Quiz & Flashcards