akisswithafist

Alla inlägg under augusti 2010

Av Natalie - 31 augusti 2010 09:15

Pop a bottle just to get my head right.                                  Just get over yourelf.

Tell the doctor get my med's right.

_____________________________________________________________________


Sitter nu här, med tankarna samlade. Jag har aldrig känt såhär, sån lättnad över att kunna tänka klart. Har tagit tag i skolan, PA på g. På hemmafronten är det okey, jag tror de ser att jag kämpar för att bli bra igen. Det enda som fuckar just nu är det där med kärlek. Hur kan en sån bra sak bli så väldigt fel? Så väldigt FEL.

Det jag gjort mot de människor som jag dragit med i mitt svarta kaos, kan aldrig göras ogjort. Jag funderar, funderar och funderar lite till på hur jag ska kunna göra situationen mindre smärtsam. För alla. Som sagt - jag funderar som ett as. Har inte kommit på hur jag ska göra än.

Jag har börjat ta tag i mitt liv, som hade ett namn - Kaos. Det nya är kallat Livet. Jag vill inte leva i Kaos, och jag har insett att jag är den enda som kan ändra på den saken. Och de ska jag fan göra! Vill inte se mina älskades förtvivlade ansiktsutryck mer. Inga fler besviklser. 

Ni förtjänar en bättre dotter, vän och flickvän.


Jag älskar er.




Av Natalie - 29 augusti 2010 12:03

"Jag är så stolt över dig natalie och att du är min dotter , och du är en sån fin människa..

Du har ett hjärta av guld ..

Jag tror att du fått dom kraftiga känslorna av mig . Jag är också känslig. Har varit skitjobbigt många gånger, då jag har gråtit och nästan varit på väg att hoppa från bron.. För jag är en ensamvarg även om jag inte verkar vara det många gånger så på insidan så är det annorlunda. Vi har båda haft problem i uppväxten.. Hemma var allt bra för mig men på skolan var det jobbigare .. Blev mobbad och kallad bignose mm .. Sen gillade jag elvis och alla andra hårdrock.. Så det gjorde inte saken bättre .."


Jag älskar min pappa.

Av Natalie - 27 augusti 2010 17:53

  " Never say good-bye because good-bye means going away,

and going away means forgetting."


Jag känner. Inte. Eller gör jag? Jag vet inte. Vad ska jag prata med mig själv om idag?

Jag fick blombud. Av fina Ulle. Hon är en bra romantisk kvinna hon. Tack.


Det skulle vara vackert, starkt och varmt,

men det känns fult, kalt och kallt.




HEJDŨÅÅÅÅÅÅÅÅPDÅSÅSÅSÅÅSÅSÅSS

Av Natalie - 24 augusti 2010 10:32

Joru, nu har hjälpen kommit. Dock ska man inte ropa hej, förän man är över bäcken.

Var på ÖppenPsyk och pratade med en dansk som heter Jurg. Fattade inte ett piss. Danska är fult. Iaf, hade fostermamma med mig, så hon fick tolka. Blev lite orolig när han började rabbla upp massa piller jag skulle börja ta. MASSA, verkligen. Dock så kan jag inte säga nej, jag måste försöka. Testa liksom, se om det blir lättare att leva. Jag har ju lovat att verkligen försöka denna gång.

Jag har ju LOVAT.

Inte för att jag bruka hålla det jag lova, men denna gång gäller det hela min existens. De lämnar mig om jag fortsätter. Inga fler svikna människor, ledsna ögon mot mig, eller klagord.


Dag.

Truxal - 25 m x 4 dagligen/vid behov + 5-6 tab.

Truxal är ett neuroleptikum. Det påverkar överföringen av signaler mella olika nervceller i hjärnan och är därigenom verksamt tvångstankar, ångest, oro och spänningar. Truxal används vid behandling av psykoser(schizofrena) och paranoida tillstånd.


Iktorivil - 0,5 m x 4 dagligen/vid behov + 2-3 tab.

Iktorivil används för olika former av epilepsi. Innehåller den aktiva substansen klonazepam, som tillhör läkemedelsgruppen bensodiazepiner.


Natt. 

Ergenyl - 100 m 1 tab till natten, ökning var 3 dag 100 m, till 300 m.

Verkningssättet är inte helt kartlagt, men man TROR (hallå?!) att Ergenyl förhindrar eller dämpar impulser till hjärnan som utlöser epileptiska anfall.


Zyprexa - 10 m till natten.

Zyprexa tillhör läkemedelsgruppen neuroleptika. Zyprexa används för att behandla symptom som att höra, se eller förnimma något som inte finns, vanföreställningar, ovanlig misstänksamhet och tillbakadragenhet. Zyprexa används för att behandla mani, dvs att ha onormalt mycket energi, att behöva mycket mindre sömn än vanligt, att tala mycket fort med tankeflykt och ibland kraftig irritation.Läkemedlet stabiliserar även stämningsläget och förhindrar uppkomst av de extrema humörsvängningar som är typiska för detta tillståndoch som gör dig oförmögen att fungera normalt.

Anses vara det starkaste av alla atypiska antipsykotiska - 20% större verkningskraft.


De försökte få mig att säga "ja" till Litium.

Aldrig.



HEJ PSYKFALL :D


Av Natalie - 19 augusti 2010 01:58

En ynklig flickas sökande efter sympati.

Nu är livet raserat, och psyk känns som nästa steg. Vad jag än gör, vad jag än lyssnar på, hur jag än mår, vad jag än säger, så blir alltid någon jag bryr mig om sårad.

Nu. Min älskade Malin, MIN fina älskade Malin. Hon ville skapa ett liv med mig. Jag visste inte det. Vi hade samma dröm ändå. Varför sa du inte det?


Vi hade ju samma dröm.


Nu är det försent, för jag är ett patetiskt, sönderknullat fuckhead som inte inser saker i tid. Som drar ner folk i min depression, i mitt psykiska mående.

Min ångest.

Hyperångest. 


"SNAP! Back to reality. Oh, there goes gravity."


Idag hade jag min första utomkroppsliga upplevelse, när förgörelsen av det lilla jag-et som fanns kvar nådde sin kulmen, och jag fick panikångest x 1000. Jag tyckte jag mådde dåligt idag innan denna upplevelse, men det där tog fan priset. Så sjukt bisarrt att se sig själv sitta ihopsjunken på en stol, stirrandes på en varmrökt cigarett med de eviga tårarna rinnandes - och inte vara där. Det värsta jag varit med om.

Hon kunde lika gärna varit död. 

Jag är död för henne nu. Tillslut lyckades jag med den ultimata självstympningen - att få den man älskar mest att lämna en, vända ryggen till. Och jag vet inte varför. Jag vet inte varför.

Hon är borta föralltid.

ALLTID.

En evighet utan dig, du som jag skulle leva med. En evighet. Evigheten.

Den stora evigheten lockar. En evighet utan dig, innebär ett liv i sorg. Den stora evigheten känns som ett enkelt val. Borta för evigt.


Bortbortbort, det dumma ska bort.


Respekten att inte skära sig med andras rakhyvlar. Att inte plocka isär rakhyveln så som jag lärt mig, och lugna nerverna på det sätt jag är van. Att komma tillbaka till "livet" igen. Vilket jävla liv? Det "liv" som jag, och endast JAG, har förstört, men är för jävla dum för att fixa. Rädd. Feg. Ynklig. DUM.

"Tryck inte ner dig själv sådär!" 

Det är väldigt lätt hänt när känslorna överväller mig med självhat. Då är det inte så lätt att tänka "Jo, men jag fixar det här. Jag är stark nog." Det är omöjligt.

Jag skulle aldrig göra så mot mina älskade.

Lämna dom. För evigt. För gott.

Men jag är ju så jävla självisk att jag nog skulle det ändå.


JÄVLA PATETISKA SKITMÄNNISKA.


Rakblad, komkomkom.


Jag kommer ALLTID älska dig,   m.e

____________________________________________

Loudon Wainwright - Dreaming.

I'd rather be dreaming than living
Living's just too hard to do
It's chances not choices
Noises not voices
A day's just a thing to get through
Living's just too hard to do


I'd rather be dreaming than talking
There's nothing to hear or to say
With ears covered mouth closed
The world is opposed
Nothing gets in or away
There's nothing to hear or to say


I'd rather be dreaming than thinking
Thoughts are small comfort to me
Dreams might be pretend
But at least dreams end
And I just can't stop thinking you see
Thoughts are small comfort to me


I'd rather be dreaming than sleeping
Just sleeping you're just as well dead
In dreams I can fly
In dreams I don't die
That's why I lie here in this bed
Just sleeping you're just as well dead



I'd rather be dreaming 


Åh, så sant.

Låt mig drömma itället för att sova,

för om jag bara sover,

är jag lika som död.

Av Natalie - 18 augusti 2010 05:17


1. What is your best friends name?
2. What color underwear/boxers wearing now?
3. What are you listening to right now?
4. Whats your favorite number?
5. What was the last thing you ate?
6. If you were a crayon what color would you be?
7. How is the weather right now?
8. Who was the last person you talked 2 on the phone?
9. The first thing you notice about the opposite sex?
10. Do you have a significant other?
11. Favorite TV show?
12. Siblings?
13. Height?
14. Hair color?
15. Eye Color?
16. Do you wear contacts?
17. Favorite Holiday?
18. Month?
19. Have you ever cried for no reason?
20. What was the last movie you watched?
21. Favorite Day of the Year?
22. Are you too shy to ask someone out?
23. Can you do a headstand (not using the wall)?
24. Hugs or Kisses?
25. Chocolate or Vanilla?
26. Do you want your friends to respond to this?
27. Who is most likely to respond?
28. Who is least likely to respond?
29. What books are you reading?
30. Piercings?
31. Favorite movies?
32. Favorite football Team?
33. what were u doing before this?
34. Butter, Plain or Salted popcorn?
37. Dogs or cats?
38. Favorite flower?
39. Been caught doing something you weren't supposed to do?
40. Do you have a best friend of the opposite sex?
41. Have you ever loved someone?
42. Who would you like to see right now?
43. Are you still friends with people from kindergarten?
44. Have you ever fired a gun?
45. Do you like to travel by plane?
46. Right-handed or Left-handed?
47. How many pillows do you sleep with?
48. Are you missing someone?
49. Do you have a Tattoo?

1 MINUTE AGO:: Writing this shit.


1 HOUR AGO:: Doing some shit on facebook.

1 DAY AGO:: I cried.

1 YEAR AGO:: I was happier.


I LOVE:: hurts.

I FEEL:: like I'm in love, and it hurts.

I HATE:: that  I'm in love, and that it hurts.

I HIDE:: the fact that I'm in love, and it hurts.

I MISS:: love, without the hurt.

I NEED::    love.



     "Ikväll blire fäst."

A "happy" and drunk 18 year old. 


Av Natalie - 16 augusti 2010 13:33

Tänk att allt är så typiskt, så väldig typiskt mig.

Det är inte förvånande över huvudtaget.

Självklart är min tanke god, men åh. Det sluar i katastrof, med vibrerade ångest - och de gäller inte bara mig. Jag har en fömåga att dra med mig de jag inte vill dra ner. De ska ju slippa det. Egoistisk? Jag vill ge kärlek.

Men är det som dom säger, att man inte kan älska eller bli älskad (eller hur det nu är) om man inte älskar sig själv?

Då är jag illa ute.

(Hyperångest, dagens ord.)

Dagen idag?

Imorgon?

Sen.

Av Natalie - 15 augusti 2010 23:42


När tårarna är min enda vän
Och paniken testar mina vener
Då tänker jag på dig,
och stjärnorna vi delar

Vi kan räkna + och vi kan räkna -
för att ge tiden ett giltigt skäl
till sin ungdom, som gnager
Men ibland är det bara rätt

Tiden, mellan ung och äldre
Tiden, oändlig och kort
Tiden, gjorde att jag skälvde
Men ändå..
Tiden försvinner bort

En virvel som lugnar mina nerver
när det kliar under huden
När destruktiviteten hugger tag
Då skriver jag om dig

Tiden..

Ovido - Quiz & Flashcards