akisswithafist

Alla inlägg under april 2011

Av Natalie - 28 april 2011 13:30

Kul att min dator säger att vissa ord som ska vara sammansatta är.. fel. Sär skrivning liksom, det är så fint.

Bahahahahahahaha, ja. Hej. Idag vet jag ingenting mer än jag gjorde igår, förutom att jag kan skriva på datorn utan att kolla på tangenterna. Det är fett. 

Utöver det är det en rätt chill dag, soligt och nice. Blev lite bitter en liten stund, för att stressen kom krypande och allt skit blev bara fel. Tågbiljett, pengar, tid, och CSN och återbetalningar och ALLT SÅNT SKIT.


Nu är det dock löst, och jag sitter med biljetten i min hand, och.. CSN kan ta sig i röva.


Idag händer det inte mycket mer på bloggen, tyvärr. 

Tråkig dag. 

Häpphäpp.


Kär är jag också.

Av Natalie - 27 april 2011 18:04

Bah. Sitter hemma hos mor i Östersund och bara är. Att bara vara, och inte känna några krav, kan göra gott för själen. Speciellt när saker som vissa dyker upp, och raserar ens tillvaro med hammarslag och klumpar i halsen, och tårar på lut. Tårar på lut, som aldrig skulle ta slut om de släpptes fria. Kul att jag och mina tårar har någonting gemensamt. 

Tårar är nog frihet i.. Konkret form.

Dock är jag inte redo för att springa rakt igenom en genomskinlig vägg av.. saker, för att kunna.. Gråta över saker som hänt.

Inte än.


Man ska inte gråta över allt, men inte heller aldrig.


Jag sitter och beundrar min käre Håkan Hellström, och kedjeröker på mammas veranda, och drömmer om sommaren och det jag hoppas ska hända då. Hopp och förtvivlan, fast det bara är drömmar. Tjärleksdrömmar. 

Någonting svart, segt och oborttagligt. Jag ska ändra en sak i den meningen.


Apropå tårar.

Idag var även dagen,  sen det hände för snart ett halvår sen, som jag kände ett sting av saknad, ånger och.. Sånt. Jag låter nog det ligga och gro ett tag till, så får det komma på riktigt någon gång senare. Orkar inte med halvdana sorgedagar mer. De tar för mycket energi från det som egentligen bör ta upp min tid, och som ska vara helhjärtat. Hellre en dag totalt fylld av tårar, hat,, ånger, saknad och sårade hjärtan, än en hel vecka med utspridd sorg som förpestar varje dag den väljer att komma på.

Ska det va', så ska det va', som man brukade säga en gång i tiden.


(Och där var det en damppaus med mini-Mars, som slutade med att en damsugare som användes som svärd gick igång, en mamma som kallade oss "heeeeeeelt schlut" och ett trasigt glas.)




Vi får hoppas på fint väder i helgen, för på fredagen ska jag och min homeboy Hellraiser dricka öl som den man JAG är, och älska att vi hatar världen ut på alla stadens avenyer. Det bestämde jag nu, och han har inget att säga till om, den lilla bögen.

Lördagens bakismorgon kommer tillbringas på en buss/ett tåg mot Sundsvall och imn älsklingsbror, där piratpicknick och spritfest väntar. 

Så jävla värt. Jag behöver mina fina vänner nu.

Puss på er, som förgyller min cpighet.



_______________________________________________


Dagens minimelankoli och kedjerökning resulterade i en liten text. Yes it did, and here it goes:


När man drömmer om natten på dagen,

och dagen på natten

och flicka med grå ögon

och tid som aldrig finns

och om stunder som aldrig kommer

och kärlek drömmarna ljuger om

och leenden som ljuger när alla ser på


Är det möjligt då?


Om en tid på tre år väljer att väntas på

om en klocka utan visare tickar

om det är möjligt för saltvatten att brinna

om stjärnor blir stenar när dagen kommer

om cigaretter och kvällssol över tak

fyra dagar innan maj, är nått

om Håkan säger att det är så


Är det längtan då?

Av Natalie - 21 april 2011 22:50

 

Kan man tro att denna människa är olycklig?




Jag tror nog att folk ser på mig, och tror att jag är helt pantad. Nog för att så är fallet, många gånger, men jag är tillräckligt med för att kunna förstå saker utan att ett ord yttrats. Det finns dock inget mer att säga nu, när jag vet vart du står. Finaly.

Du kom till mig och sa att du ville.

Du kom till  mig och kysste mig, och låg vid min sida.

Lät mig hålla om dig om nätterna.

Du höll om mig.

Sen gick du, utan ett ord.

Nu vet jag varför.



Åh, det är tur att mina blinda ögon blivit utbytta, även fast jag kanske inte vill se det jag nu ser. Vackert är det inte. Det är en blodig dans med ett hjärta i rännstenen i ena dansen. I den andra två lyckliga tu. För detta är inte en pardans för mig, inte längre.
Jag har aldrig kunnat din dans, så det är nog lika bra. Dock var det du som saknade taktkänsla, hjärtekrossar'N.


Det är vår, och det är varmt.

Som en bekant som hängt sig kvar.

Nu vill du vara vän med mig, men det vill inte jag.

Det är vår, och varmt.

När du hört vad jag sagt,

då är det du som går i solglasögon och saknar någon

du aldrig haft.

 

Vem lämnade vem?

__________________________________________________


Mitt hjärterum är uthyrt till två.

Ena sidan blöder, och är trasig.

Den andra är nyfiken på vad som ingen vet.
Nu slängde jag det ena.

Hej, hejdå.

___________________________________________________



Rummet är ditt nu. Bara ditt.

Om det är så jävla lyckat vet jag inte.

Det kan gå åt helvete, men jag tror att tiden jag gett är förjäves. Det kan bli allt. Inget. Nått.

Godnatt eller godmorgon. Jag älskar dig, eller jag älskar dig som förut.

Hon som gör ont, men ger mig obeskrivlig lycka bara med en blick.

Jag ger dig kärlek, och jag töntar mig.

Töntig kärlek.

Tjärlek.


Ögon röda av gråt.

Av Natalie - 18 april 2011 12:23



KOM IGEN! TJÄNA PENGAR PÅ DIN BLOGG! :D

SKITENKELT! :D

Av Natalie - 17 april 2011 18:30

Bah. En utmattad lessamhetssuck. Bah, bah, bah. Fjortis och får.


Fredagen var trevlig. Öl, fint väder, underbara människor, och chillidilli. Fick inspiration av min man Marilyn Manson, så vi såg ju ut som.. Skit. Fyllekajor + smink á la M.M Inte bra.
Sen fick jag för mig att klä på mig brudkläder. Korsett, kjol och hela kitet. Det gick jag UT I. Satte upp "Zwilling"-affischer. Klättrade upp på tak. Lekte i lekparker. Pratade. Rökte. Var glada. Träffade henne som jag "slutit fred med".

Lördagen var väl ganska nice den med. Kom hem vid 2, fixade mig. Främmandet till mina fosterföräldrar kom, som alla skulle äta och bli fulla här. Jag satt vid datorn och var asocial, förutom när jag skulle röka. Försökte få reda på om hon skulle på Tranan, vilken tid, och allt sånt. Blablablabalalbablalba. Fick skjuts till Tranan, och märkte att jag glömt mitt leg.

Tur att man är stammis.

Skulle egntligen bara stannat till 12, men eftersom jag saknat henne jättemycket, så fixade jag så att jag kunde sova hos bästa vän ist, och då stanna till 2.
Då drack jag lite mer, hehehehehe. Jag fick.. hur mycket blir det.. 8 cl lakrits-shot för en 5:a. JA, JAG ÄR BÄST.

Öl, öl, öl, cigg och kyssar med flickor jag inte kan namnet på.
Fattade man ju.

Idag, söndag, är jag bara allmänt jävla skitbitter.

Jag vill ha en flickvän som jag kan vara kär i, som är kär i mig, som jag gör allt för, som jag kan behandla som en jävla prinsessa, och bara vara världens bästa flickvän för. Som säger att jag är bra. Som spontankysser mig. "Jag älskar dig".

(TYVÄRR SÅ ÄR JAG DÖMD TILL ATT VARA DEN MÄSNKLIGA VERSIONEN AV FORREVER ALONE.)

Tack på förhand.

Av Natalie - 11 april 2011 20:58

Ja, frågestund! Fråga på.


Vad som helst, och komigen nu! Jag ska var ärlig på allt!


Puss.





Idag är en relativ bra dag förresten.







Av Natalie - 9 april 2011 21:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Natalie - 3 april 2011 18:19

It’s after midnight
And nothing really matters to me
Panama red goes straight to your head
At least if you've been drinking for free


Det enda jag har att säga om helgen är att den hade sköna mornar ;)


OCH att jag äntligen har reached a conclusion gällande nästa tatuering;

"Dancing with myself"

runt högra handleden. Lite nasty sådär. Men du vet min stil, den är smutsig, ren och clean.


MED DET SAGT, så tänker jag lista min top 10 snygga brudar!

(de tre första är i ordning, men resten bara är, för de är lika snygga)


1. Body Dalle - min famtida fru. Dock är hon straight, har barn och är inte längre den hardcore punkbrud som jag fastnade för när hon sjöng i The Distillers (mitt favoritband). Pundarsnygg, tatuerad, mohawkbrud och med röst som om hon rökt 5 paket cigg om dagen sen hon var 10 och som är en av grabbarna gör henne till ene definitiv etta på min lista och nr. 1 kalsongblötare, åtminstone när hon var ung. Nu är hon en has-been-naughty MILF.

   


2. Angelina Jolie - behövs egentligen en förklaring? Den kvinna som kan vara så jävla sexig trots att hon cleanat upp sig och har 8 barn och är gift med Brad Pitt. Back in the days när hon levde livet som en jävla rockstar med vita näsborrar, knullade brudar och delade blod med sina älskade är ändå mer än hälften av hennes liv byggt av. Kolla filmerna Gia, G.I, Wanted, Mr. and Mrs. Smith, Girl, interrupted, Tomb Raider, Changeling för att nämna ett par, så förstår ni - KVINNAN ÄR SEXIG OAVSETT VILKEN ROLL HON SPELAR!

 


3. L.P - YouTube - L.P "Good With You/Cling To Me" 

Det utseendet, kombinerat med den rösten, med de texterna, och musikstilen, klädstilen, och utseendet och rösten, och låten, och rösten, OCH RÖSTEN! HERREGUD! LYSSNA PÅ RÖSTEN!!!!! Åh, gud. Jag är kär i den. Det plus att det finns noll info om henne som privatperson, gör det hela sååå mycket mer intressant. Hon är dock flata. Det har jag bestämt.

 


4. Megan Fox - kan inte ha en lista utan henne. YUM.

 


5. Tegan and Sara - snygga, skönsjungande, gitarrspelande flat-tvillingar. Blir inte bättre än så.

 


6.Katherine Moennig - Shane från L word. HUR I HELA HELVETE KAN HON INTE VARA FLATA? Det går inte ihop för mig. Alla tjatar om hur snygga de andra brudarna i serien är, men för fan. Hon dricker hela tiden, knullar brudar på löpande band och är asgrabbig. 100%-arn.

 


7.Jessica Szohr - är tydligen med i Gossip Girl? Hade jag ingen aning om, men snygg som in i helvete är hon. Checka leendet liksom! Är det bara jag som tycker hon är lik Megan Fox?

   


8. Amanda Seyfried - söt, snygg, bra skådis, blond (= ?!?!?!?!?, fan skärp dig Natalie!).Fast hur fan kan man säga nej till denna pudding? Går ICKE.

 


9. Amanda Jenssen - snyggaste blondinen ever. Sjunger som en fuckking gudinna, med den där raspiga jassrösten. Ååååh.. Och skånskan på det.. Jag smälter.

 


Det roliga är att jag inte gillar brudiga brudar, men de flesta på denna lista är brudaiga brudar. Hm.. OCH jag gillar inte blondiner, men ändå kom två med på top 9? Jag är nog ganska öppensinnad ändå!


HEJDÅ NU SKA JAG DREGGLA ÖVER SHANE I L WORD

Ovido - Quiz & Flashcards